Podmienky pre registráciu
Pre zapojenie sa do mechanizmu DMS je nevyhnutné, aby organizácia spĺňala nasledujúce podmienky:
- je právnickou osobou nezriadenou za účelom podnikania a zriadenou na základe súkromného práva;
- vznikla najneskôr v roku predchádzajúcom roku, v ktorom podáva žiadosť na zapojenie sa do DMS;
- vykonáva verejne prospešnú činnosť;
- na web stránke či inom verejne prístupnom mieste každoročne zverejňuje svoju výročnú a finančnú správu;
- je schopná zabezpečiť realizáciu projektu, t.j. má k dispozícii personálne a odborné kapacity;
- má jasnú komunikačnú stratégiu a skúsenosti s medializáciou svojich projektov, tzn. že je schopná zabezpečiť komunikačnú kampaň svojho projektu;
- má právoplatné rozhodnutie o registrácii verejnej zbierky.
MNO, ktorá nie je zaregistrovaná ako prijímateľ 2% podielu zaplatenej dane musí preukázať splnenie týchto podmienok:
- nemá nedoplatok na dani;
- nemá nedoplatok na povinnom poistnom a preukáže to potvrdením príslušného orgánu;
- má zriadený účet v banke alebo pobočke zahraničnej banky a oznámi číslo tohto účtu (v prípade, že má účet zriadený čisto na účel zbierky, tiež to uvedie).
Predkladanie projektu
Organizácia, ktorá spĺňa vyššie uvedené podmienky a má záujem zapojiť sa do mechanizmu DMS, musí zabezpečiť vykonanie nasledujúcich krokov:
- predloženie vypracovaného projektu MNO – Registračný formulár, časť A
- doloženie komunikačného plánu kampane – Registračný formulár, časť B
- priloženie príloh:
1. povinné prílohy – čestné prehlásenie štatutárneho alebo povereného zástupcu, že
MNO nevstúpila do likvidácie, nebol na ňu vyhlásený konkurz,
alebo nebol návrh na vyhlásenie konkurzu zamietnutý pre
nedostatok majetku, alebo na ňu nebola vyhlásená nútená správa,
– rozhodnutie o registrácii verejnej zbierky prostredníctvom SMS správ,
– výročnú správu a finančnú správu organizácie za posledný rok,
– stanovy/štatút organizácie.
2. nepovinné prílohy – propagačné materiály relevantné k projektu MNO.
Komunikácia projektu
– voľba najvhodnejšej a najefektívnejšej formy komunikácie projektu
– povinnosť komunikácie Fóra donorov ako sprostredkovateľa DMS zbierky
Voľba vhodného DMS hesla
Jedným z najdôležitejších predpokladov úspešnej zbierky je tiež voľba krátkeho, výstižného, no najmä ľahko zapamätateľného DMS hesla.
Ideálne je použitie hesla s maximálne 15 znakmi, bez použitia diakritiky či písmen „i“ a „y“. Vzhľadom k tomu, že v rámci mechanizmu DMS je realizovaný veľký počet zbierok naraz, je tiež potrebné, aby bolo DMS heslo ľahko spojiteľné s konkrétnou zbierkou, aby nedošlo k ich zámene.
Náležitosti komunikačného materiálu
Každá organizácia realizujúca zbierku DMS je na každom komunikačnom materiáli povinná uviesť nasledujúce informácie:
- heslo DMS zbierky
- číslo DMS, na ktoré je potrebné odoslať darcovskú správu – 877
- v sieti všetkých mobilných operátorov
- hodnotu DMS – 5 EUR
- podiel prevádzaný na účet zbierky – 96% z každej DMS, t. j. 4,80 EUR
- logo DMS
- odkaz na web stránku DMS (www.donorsforum.sk)
- Fórum donorov ako realizátora a prevádzkovateľa mechanizmu DMS na území SR
DMS ako JEDEN Z NÁSTROJOV získavania finančných prostriedkov
V prípade záujmu o realizáciu zbierky je potrebné si uvedomiť nevyhnutnosť vnímania mechanizmu DMS ako jedného z nástrojov získavania potrebných finančných prostriedkov. Nie je preto vhodné a efektívne realizovať zbierku výlučne prostredníctvom DMS.